Pētījuma nosaukums: “Bezvadu uzlādes sistēmas izstrādes iespēju pētījums izmantošanai hibrīddzinēju elektriskās piedziņas efektivitātes palielināšanai”

Pētījuma īstenotājs: AS “Amo Plant”, SIA “RS Factor”

Pētījuma īstenošanas laiks: 01.01.2013.-30.06.2014.

Pētījuma budžets | Atbalsta finansējums: EUR 291.963,40 | EUR 204.374,38

Pētījuma mērķi un iegūtie rezultāti:

Pētījuma projekta mērķis bija iegūt jaunas zināšanas par bezvadu uzlādes iespējām lielas jaudas elektrības uzkrāšanas sistēmām pielietošanai hibrīddzinēju elektriskās piedziņas efektivitātes palielināšanā.

Pētījuma īsa ieviešanas gaita:

Projekta ietvaros tika veikti divi pētījumi:

1)     pētījums par dažādu esošo bezvadu elektrības pārvades tehnoloģiju rezultātu apstiprinājumu;

2)     pētījums par bezvadu uzlādes sistēmas tehniskajām un funkcionālajām iespējām pielietošanai hibrīdautobusu elektropiedziņā.

Projekta īstenošanas laikā tika īstenota sadarbība ar zinātniekiem no Rīgas Tehniskās universitātes, Latvijas Lauksaimniecības universitātes un Latvijas Univiersitātes Fizikālās Enerģētikas institūta.

Balstoties uz pētījumā iegūtajām zināšanām, tika sagatavots materiāls licencēšanai ieinteresētajām nozares organizācijām.

Publikācijas:

  1. Graurs, I. , Vizulis, A. , Rubenis, A. , Laizans, A.; Wireless energy supply to public transport units with hybrid drive – Trends and challenges, Transport and Telecommunication Volume 15, Issue 1, 1 March 2014, Pages 67-76
  2.  Graurs, I., Laizans, A., Rajeckis, P., Rubenis, A., Public bus energy consumption investigation for transition to electric power and semi-dynamic charging, Engineering for Rural Development, Volume 14, Issue January, 2015, Pages 366-371

Doktoru skaits pētījumā: 2

Pētījuma ietekme uz uzņēmumu saimniecisko darbību:

Projekta pētījuma rezultāti ir licencēti SIA “TransfoElectric”.

Līdz 2016. gadam SIA “TransfoElectric” ir turpinājuši veikt tālākus pētījumus bezvadu enerģijas pārraides tehnoloģiju attīstīšanā, un ir paredzēts, ka 2016. gadā tiks sākts pārdot pirmos produktus bezvadu lādēšanai mazas jaudas elektrotransporta līdzekļiem, un līdz 2018. gadam tirgū tiks laisti lielas jaudas produkti sērijveidā ražotajiem elektrotransporta līdzekļiem.